Лучанківська ЗОШСубота, 01.02.2025, 00:53

Вітаю Вас Гость | RSS
Головна | Каталог статей | Реєстрація | Вхід
Меню сайту

Категорії розділу
Нормативні документи [4]
Нормативні документи МОНу
Як зберегти здоров’я [3]
Із історії свят [5]
Про виникнення різних свят
Роботи учнів [3]
Адміністрація інформує... [8]
Накази, звіти, інформації та інше...
Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення [13]
Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення навчальних предметів у 2012/2013 навчальному році
Для всіх, хто любить цікавинки! [2]

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 67

Форма входу

Головна » Статті » Адміністрація інформує...

Методичний семінар

Методичний семінар

 

Заступник з НВР Невмержицька Алла Володимирівна

 

Тема: «Сучасний вчитель ... .. Який він?»

Мета: визначення професійної компетентності сучасного вчителя для досягнення високої якості освіти шляхом оволодіння методологією, теорією і практикою нової освітньої парадигми, рівні освітньої установи; підвести підсумки методичної роботи за рік.

Завдання:

1. Визначити ключові професійні компетенції вчителя, уточнити понятійно-категорійний апарат, обґрунтувати їх склад і зміст.

 

2. Розробити механізм формування та розвитку професійних компетенцій вчителя засобами компетентнісної освіти.

 

3. Спроектувати критерії оцінки професійних компетенцій вчителя.

 

Форма проведення: організаційно-діяльнісна гра.

 

Головним сьогоднішнім завданням освіти дорослих є виробництво компетентних людей - людей, які були б здатні застосовувати свої знання в умовах, що змінюються, і ... чия основна компетенція полягала б в умінні включатися в постійне самонавчання протягом всього свого життя.

М. Ноулз

В умовах стрімко мінливого соціуму сучасна економіка висуває жорсткі вимоги до людини, здійснює свій соціально-моральний і професійний вибір. Допомогти їй покликаний вчитель, який є носієм як загальнолюдських, так і національних цінностей широкого спектру професійних компетентностей та особистісних якостей. Українській  школі, яка розвиває і розвивається, потрібен компетентний педагог, який засвоїв  професійні позиції вихователя і дидактика, методиста та психотерапевта. Безумовно, підготовка вчителя до виконання професійних завдань може бути успішною за наявності чітко продуманої програми, яка передбачає різні аспекти: загальнолюдський, особистісний, професійний, національно-етнічний, регіональний і т.д. Все це передбачає якісне оновлення педагогічної освіти, пошук нових підходів до професійної підготовки компетентного вчителя для української школи XXI століття. Входження в компетентнісну освіту передбачає виконання ряду послідовних  дій з боку всіх суб'єктів освітнього процесу. Якими методиками і технологіями необхідно володіти сучасному вчителю, щоб розвивати в учнів здатність брати на себе відповідальність, брати участь у спільному прийнятті рішень, вміти отримувати користь з досвіду, критично ставитися до явищ природи і суспільства, тобто реалізовувати ключові компетенції? Якими професійно-педагогічними компетенціями необхідно володіти самому вчителю для того, щоб забезпечувати власне професійне просування і розвиток? За яких умов компетенції перейдуть на рівень професійної компетентності?

 

  Послухайте притчу.

Наберися сміливості - зроби спробу!

Одного разу цар вирішив випробувати всіх своїх придворних, щоб дізнатися, хто з них здатний зайняти в його царстві важливий державний пост. Натовп сильних і мудрих мужів обступив його.

«О ви, піддані мої, - звернувся до них цар, - у мене є для вас важке завдання, і я хотів би знати, хто зможе вирішити його». Він підвів присутніх до величезного дверного замка, такого величезного, якого ще ніхто ніколи не бачив. «Це найбільший і найважчий замок, який коли-небудь був в моєму царстві. Хто з вас зможе відкрити його? »- запитав цар.

                   Одні придворні тільки негативно хитали головами. Інші, які вважалися мудрими, стали розглядати замок, однак незабаром зізналися, що не зможуть відкрити його. Раз вже мудрі потерпіли невдачу, то іншим придворним нічого не залишалося, як теж зізнатися, що це завдання їм не під силу, що воно занадто важке для них. Лише один візир підійшов до замка.

                   Він став уважно його оглядати і обмацувати, потім спробував різними способами зсунути з місця і, нарешті, одним ривком потяг його. О, диво – замок відкрився! Він просто був не повністю закритий. Тоді цар оголосив: «Ти отримаєш місце при дворі, тому що ти сподіваєшся не тільки на те, що бачиш і чуєш, але надієшся на свої сили і не боїшся зробити спробу.

 

 Урок І. Що повинен робити вчитель, щоб відповідати званню «сучасний»? 

                   У сучасних умовах розвитку суспільства ми часто перебуваємо в ситуації невизначеності, коли дуже важливо вміти орієнтуватися в постійно мінливих умовах життя. Щоб бути успішним у подальшому житті учні школи повинні не тільки отримати знання, вміння, навички, а й навчитися застосувати їх у подальшій діяльності, самостійно вирішувати свої проблеми. Учитель, який може навчить цього повинен:

 

Робота в групах. Обговорення. Висновки.

 

- мати активну життєву позицію;

 

 - вміти аналізувати свою поведінку;

 

- керувати собою і своїми емоціями;

 

- застосовувати творчість у педагогічній діяльності;

 

- прагнути постійно підвищувати свій професійний рівень;

 

- впроваджувати і використовувати новітні технології;

 

- бути комунікабельним, життєрадісним, не піддаватись стресам, вчасно інформованим;

 

- дбати про своє фізичне й психологічне здоров'я.

 

 

Урок ІІ. .Показниками успішності діяльності вчителя на ваш погляд є? 

 

Робота в групах. Обговорення. Висновки.

 

- плідна співпраця з учнями (результат роботи);

 

- затребуваність вчителя;

 

- сприятливий емоційний фон на уроці;

 

 - психологічний комфорт при спілкуванні учнів з учителем;

 

- висока навчальна мотивація учнів на уроках.

 

- Висока навчальна мотивація учнів на уроках.

 

Урок ІІІ. Визначте ключові проблеми сучасного вчителя: 

 

Робота в групах. Обговорення. Висновки.

 

1. Недостатнє володіння сучасними інформаційними засобами.

 

2. Недостатнє знання психології сучасних учнів і батьків.

 

3. Низький соціальний статус вчителя.


Урок ІV. Словникова робота.

 

Компетенція – сукупність взаємопов'язаних якостей особистості вчителя, що задаються по відношенню до певного кола предметів і процесів і необхідних, щоб якісно і продуктивно діяти по відношенню до них.

Компетентність – оволодіння, володіння вчителем відповідною компетенцією, що включає його професійне ставлення до неї і предмета діяльності.

 

Урок V. Визначте професійно-педагогічні компетенції :

 

Робота в групах. Обговорення. Висновки.

 

Професійна компетентність учителя - гармонійне поєднання знань предмета, методики та дидактики викладання, а також умінь і навичок (культури) педагогічного спілкування.

 Дане визначення дає можливість представити в структурі педагогічної компетентності вчителя двох підструктур: діяльнісну (знання, вміння, навички та способи здійснення педагогічної діяльності) і комунікативну (знання, вміння, навички та способи педагогічного спілкування).

Можна виділити наступні професійно-педагогічні компетенції:

Соціально-психологічна компетенція, пов'язана з готовністю вирішувати професійні завдання, в тому числі в режимі розвитку.

Професійно-комунікативна компетенція, яка визначає ступінь успішності педагогічного спілкування та взаємодії з суб'єктами освітнього процесу.

Загальнопедагогічна професійна компетенція, що включає в себе психологічну та педагогічну готовність до розгортання індивідуальної діяльності. Наприклад: знання у сфері індивідуальних особливостей психології та психофізіології пізнавальних процесів особистості; знання основ педагогіки.

Предметна компетенція у сфері предметної спеціальності: знання у галузі предмета, методики його викладання.

Управлінська компетенція, тобто володіння вміннями проводити педагогічний аналіз, ставити цілі, планувати і організовувати діяльність.

• Рефлексивна компетенція, тобто вміння бачити процес і результат власної педагогічної діяльності.

Інформаційно-комунікативна компетенція, пов'язана з умінням працювати в сфері ІКТ-технологій.

• Компетенція у сфері інноваційної діяльності, що характеризує вчителя як експериментатора.

Креативна компетенція, тобто вміння вчителя виводити діяльність на творчий, дослідницький.

Урок VІ. Для замітки:

«... Не можна очікувати однакових рівнів компетентності від всіх вчителів відразу, і точно так само не слід допускати того, щоб конкретний вчитель протягом всієї своєї кар'єри залишався на одному і тому ж рівні професійної зрілості».

Доктор Адам Урбанські

 

Урок VІІ. Рефлексія. Сучасний вчитель ... Який він?

 

                   Учитель ХХI століття. Сучасний вчитель ... Який він? Сучасний вчитель - це професіонал. Професіоналізм педагога визначається його професійною придатністю; професійним самовизначенням; саморозвитком, тобто цілеспрямованим формуванням в собі тих якостей, які необхідні для виконання професійної діяльності. Відмінними рисами сучасного педагога, педагога - майстра є постійне самовдосконалення, самокритичність, ерудиція і висока культура праці.

 

Сучасна школа потребує «нового» типу вчителя - творчо мислячого, що володіє сучасними методами та технологіями освіти

 

Урок ІХ. Калейдоскоп уроків:

 

  1. «Княжа Київська Русь – Україна в літописних оповіданнях» - урок історії України в 7 класі. Вчитель Невмержицька Н.П.

 

  1. «Україна та її історія в літературі. М.Гоголь "Тарас Бульба”. Гоголь і Україна» - урок світової літератури в 7 класі. Вчитель Невмержицька А.В.

 

 

  1. «Прийди, весно, з радістю!» - урок Я і Україна в 4 класі. Вчитель Лозко Н.А.

 

  1. «Моя Батьківщина – Україна» - урок німецької мови в 5 класі. Вчитель Гаранська В.М.

 

  1. «Населення і політична карта Африки» - урок географії в 7 класі. Вчитель Невмержицький А.М.

 

  1. «Послідовність чисел від 0 до 10» - урок математики в 1 класі.

Вчитель Невмержицька Н.І.

Повний виклад матеріалу (Опис проведення та Презентація до семінару) знаходиться в каталозі файлів 

             

 

 

 

 

Категорія: Адміністрація інформує... | Додав: Владимировна (25.02.2012)
Переглядів: 2267 | Коментарі: 4 | Рейтинг: 5.0/3
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Друзі сайту


Copyright MyCorp © 2025
Конструктор сайтів - uCoz