Лучанківська ЗОШЧетвер, 21.11.2024, 13:31

Вітаю Вас Гость | RSS
Головна | Каталог статей | Реєстрація | Вхід
Меню сайту

Категорії розділу
Нормативні документи [4]
Нормативні документи МОНу
Як зберегти здоров’я [3]
Із історії свят [5]
Про виникнення різних свят
Роботи учнів [3]
Адміністрація інформує... [8]
Накази, звіти, інформації та інше...
Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення [13]
Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення навчальних предметів у 2012/2013 навчальному році
Для всіх, хто любить цікавинки! [2]

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 67

Форма входу

Головна » Статті » Адміністрація інформує...

Чого не навчають в школі

Що потрібно навчати сучасних учнів.

   Велику увагу в школі приділяють навчанню грамоті. В 1 класі є такий предмет, який в народі називають письмом, а звучить як «навчання грамоти».  Вчитель приділяє увагу грамотності учнів не лише на уроках письма, уроках рідної мови в старших класах, але і на уроках алгебри, історії, фізики тощо. Тобто бал знижується і за контрольну з математики, якщо учень написав «тачка» замість слова «точка». Так і повинно бути, бо все ж грамотність це є важлива компетентність, яка повинно виробитися на рівні навичок у кожного учня. Але чи дійсно в умовах сучасного суспільства школа може зробити учня грамотним?

Як тільки учень вперше сідає за комп’ютер, що в реаліях сучасного життя стається ще до 1 класу,  він починає тикати одним пальцем по клавіатурі при цьому мало дивлячись на монітор, тобто на те, що він пише. В результаті в одному реченні у нього виходить 5 -8 помилок. А коли це й же учень ще соціально активним стане, тобто зареєструється у Контактах, Однокласниках про його грамотність можна буде забути. Учню хочеться писати швидко, та ще й ніхто цього не перевірить і не поставить поганої оцінки. В результаті таких дій в соціальних мережах можна прочитати: власні імена з помилками і з малої букви, ніяких розділових знаків, купа помилок у словах. Так ми пишемо і так звичайно читаємо – тобто в принципі ми абсолютно не грамотні люди. То для чого нас стільки років вчили грамотно писати?  Вся проблема в тому, що грамотно друкувати нас ніхто не вчить, наша система освіти вважає, що це має прийти під час вивчення роботи з текстом, а цього не стається.

То що ж робити?  Школа повинна давати навики грамотногодруку, а це -   < сліпий десяти пальцевий метод   набору. Крім грамотності він виробляє ще і культуру правильного сидіння за комп’ютером, бо коли відпадає потреба дивитися на клавіатуру відпадає потреба горбитися.  Учень, який сидить за комп’ютером і дивиться на клавіатуру  сидить за комп’ютером «згорбившись у три погибелі», намагаючись розгледіти на чорній клавіатурі сіро-білі літери. Натомість людина, яка не дивиться на клавіатуру під час роботи за комп’ютером сидить рівно,  менше втомлюється і  менше навантаження на зір, що теж є дуже важливим для сьогоднішнього учня. 

Навчання грамотного введення інформації повинно починатися ще у початкових класах. В молодших класах  діти можливо не мають ще добре розвинутих пальців рук, щоб повноцінно вчитися сліпому методу друку. Але вчитель вже в початкових класах повинен наголошувати на тому, щоб діти використовували дві руки ліву для введення клавіш з ліва і праву для введення клавіш справа. В пропедевтичному навчальному  курсі «Сходинки до інформатики» є вправа «Кіт риболов», яка може підійти для попереднього вивчення клавіатури учнями початкової ланки.  При цьому слід уникати введення  великої кількості тексту учнями молодших класів, достатньо щоб вони могли ввести своє ім’я та прізвище.

Вивчення сліпого методу набору  доцільно розпочинати з 5 класу, це можна робити також і в 4 або 6 класі.  Та оскільки 5 клас є першим класом  середньої ланки, вивчення сліпого методу набору у цьому класі є найбільш зручним.  Вивчення сліпого методу набору має відбуватися за допомогою  довільного клавіатурного тренажеру, наприклад: «Соло», «Руки соліста», «Клавіша», «Стаміна» тощо. 

Якщо б такий урок можна було проводити 3-4 рази в тиждень по 20 хвилин то для повного вивчення сліпого методу набору учнями достатньо було б і кількох місяців. Але оскільки наша система освіти розрахована на навчальні роки, а не навчальні семестри, а урок триває 45 хвилин а не  25 то пропонується вивчати двічі на тиждень протягом цілого навчального року.  При цьому робота з клавіатурним тренажером може займати лише 20- 25 хвилин часу іншу частину уроку можна  вивчати  призначення клавіш, роботу з текстом, правила форматування та редагування тексту в текстовому редакторі . Можна також  працювати в текстовому редакторі при цьому вводити текст сліпим методом друку. Тобто, якщо учні за допомогою клавіатурного тренажеру вивчають середню лінію клавіатури то і в текстовому редакторі вони повинні вводити слова, літери яких містяться на середній лінії клавіатури. Такий урок можна урізноманітнити різними  цікавими вправами та завданнями, в одній приватній школі Великобританії існує практика під час вивчення сліпого методу друку фарбувати нігті учнів відповідними кольорами,  це також можуть бути кольорові наклейки. Важливо приділяти увагу не швидкості друку, а техніці, тобто даний курс не повинен ставити собі за мету навчити учнів друкувати швидко, а навчити учнів грамотно вводити інформації. Швидкість друку в кінці навчального року може бути на рівні 20-40 символів за хвилину при цьому усі учні мають володіти сліпим методом друку, навіть ті які будуть друкувати дуже повільно. Результатом буде правильна постава під час введення тексту і грамотне введення інформації.

На цьому не повинно закінчуватися вивчення сліпого методу набору. Таку навику потрібно розвивати та підтримувати протягом усього навчання в школі.  Якщо учням  6 класу доз волити дивитися на клавіатуру під час вивчення текстового редактора навики можуть бути втрачені. При введення та редагування тексту в текстовому редакторі, електронних таблицях тощо, вчитель повинен постійно наголошувати про правильну поставу, правильне введення інформації . Вчитель інформатики має не лише звертати увагу учня на технічну сторону виконання практичних завдань, а також на правильне та грамотне введення інформації, як і на  уроках математики та фізики на уроках інформатики має знижуватися бал якщо учень не грамотно ввів текст, назвав каталог чи файл з помилкою.

Таким чином можна виробити в школярів навики сліпого методу друку, що дасть їм можливість не лише легко і грамотно спілкуватися на форумах та вести свої блоги, але  зробить їх більш конкурентоспроможними на ринку праці, а також збереже їх здоров’я.

Клавіатурний тренажер "Руки соліста"

Навчальний матеріал  розроблений  в рамках конкурсу «Розробка Інформаційних джерел складної структури (ІІСС) для системи загальної освіти». Тренажер «Руки соліста» спрямований на розвиток у школяра індивідуального навику сліпого десятипальцевого методу набору на клавіатурі комп'ютера. «Руки соліста» - це комплект різнорівневих навчальних тренінгів для учнів з 7-9 класи. Продукт «Руки соліста» дозволяє підвищити мотивацію учнів, а також стимулювати їх захопленість шкільним предметом, що в цілому сприятиме підвищенню ефективності освітнього процесу та рівня знань, одержуваних на заняттях. 

http://dfiles.ru/files/liphv5xjf




Категорія: Адміністрація інформує... | Додав: Владимировна (23.03.2014)
Переглядів: 545 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Друзі сайту


Copyright MyCorp © 2024
Конструктор сайтів - uCoz