·
Вивчай можливості
кожного майбутнього вихованця.
·
Пам'ятай: без
знання стану здоров'я дітей неможливе правильне навчання і виховання.
·
Виховання має
сприяти зціленню дитини від хвороб, набутих у попередні роки.
·
Вступаючи у
контакт з дітьми, не варто будувати зверхні взаємини з ними.
·
Пам 'ятай: навіть
малюк у взаєминах з дорослими певною мірою прагне відстоювати свою
незалежність. Від спільних колективних дій учителя та учня залежить успіх
справи.
·
Намагайся частіше
хвалити, заохочувати вихованців.
·
Вивчай
індивідуальні можливості й потреби кожного з них, наполегливо оволодівай
методикою педагогічної співпраці.
·
Карай учня лише
тоді, коли без цього не можна обійтися.
·
Частіше всміхайся.
·
Пам'ятай', твоя
усмішка дітям свідчить про те, що зустріч з ними тобі приємна, усмішка створює
в людей загальний позитивний настрій.
·
Плануючи свої
перші уроки, подумай: як учні повинні поводитися на уроці, які звички
культурної поведінки для цього слід спеціально виховувати і які з уже наявних
треба закріпити.
·
Пам 'ятай'. якщо
педагог не виховує в учнів певної системи корисних звичок, то на їхньому місці
найчастіше виникають звички шкідливі. З перших уроків виробляй у вихованців
певний стереотип поведінки, формуй позитивні навички; які види робіт будуть
використані й виконані учнями на уроці, що необхідно зробити для того, щоб
завдання вони виконували технічно грамотно, яка спеціальна підготовка для цього
потрібна.
·
Пам 'ятай:
більшість різних порушень на уроці відбувається через недостатню завантаженість
учнів корисною, цікавою роботою.
·
Особливо важливими
є два елементи: чого вони навчаються, виконуючи ті чи інші завдання, та до чого
привчаться в процесі цієї діяльності.
·
Важливе завдання
вчителя — передбачити ситуації, які виникатимуть на уроці. Пам'ятай: помилці
легше запобігти, ніж виправити її.
·
Вчися
вислуховувати учнів до кінця навіть тоді, коли, на твою думку, вони помиляються
чи в тебе обмаль часу.
·
Пам 'ятай: кожен
вихованець має знати, що ти його вислухаєш.
·
Пам'ятай: основне
призначення оцінки — правильно визначити результати навчання учнів, їхні
навчальні досягнення, динаміку зміни успішності.
·
Без вимог педагога
неможлива організація навчальної та суспільно корисної діяльності учнів.
Здебільшого протягом 45" хвилин уроку вчитель ставить перед своїми
вихованцями близько 100 вимог.
·
Пам'ятай слова
А.Макаренка: «Без щирої, відкритої, переконливої, гарячої й рішучої вимоги не
можна починати виховання колективу».
·
Вимоги мають бути
послідовними. Слід добиватися обов'язкового їх виконання від усього класу, не
забуваючи про повагу до особистості учнів.
·
Наполегливо
оволодівай навичками самоаналізу уроку.
·
Пам'ятай слова
В.Сухомлинського: «Один із секретів педагогічної творчості й полягає в тому,
щоб збудити в учителя інтерес до пошуку, до аналізу власної роботи. Хто
намагається розібратися в хорошому й поганому на своїх уроках, у своїх
взаєминах з вихованцями, той уже досяг половини успіху».
·
Однією з важливих
умов досягнення педагогічної творчості є вміння глибоко аналізувати весь
комплекс як своєї навчально-педагогічної діяльності, так і діяльності своїх
колег, оцінювати різноманітні аспекти шкільного життя, здійснювати творчий
пошук шляхів подолання труднощів у спілкуванні.
|